Kjøpsvilkår

 

Dine opplysninger

Registrering

For at Deluxe Music skal kunne utføre sine forpliktelser, ber vi deg gjøre følgende i forbindelse med første bestilling:
Registrere deg i Deluxe Music kunderegister ved å oppgi navn, telefon, e-postadresse, postadresse. Privatpersoner som velger faktura via e-post som betalingsform må oppgi fødselsnummer, dette vil kun bli brukt i en kredittvurdering og du vil få tilsendt en kvittering på dette. Dersom du bestiller som bedriftskunde ber vi deg oppgi ditt organisasjonsnummer.

Velg og registrer brukernavn og passord, samt:
Gi ditt samtykke til at Deluxe Music lagrer personopplysningene dine i sitt kunderegister.

Deluxe Music bruker opplysninger fra kunderegisteret i forbindelse med markedsføring. Ved å akseptere disse vilkårene gir forbrukeren sitt samtykke til denne bruken av sine personopplysninger. Forbrukeren kan når som helst tilbakekalle sitt samtykke ved å kontakte Deluxe Music kundeservice på 22 80 53 00.

Deluxe Music kunderegister er konfidensielt. Deluxe Music binder seg til ikke å videreføre opplysninger i registeret til andre enn samarbeidspartnere innenfor selskapet eller i annen utstrekning enn hva som angis i loven. Deluxe Music vil gjøre sitt beste for å sikre de opplysninger vi har registrert om våre kunder.

Kunden skal iaktta største omsorg om sitt brukernavn og passord og kan ikke gi disse ut til andre enn personer som har rett til å gjøre bestillinger på kundens regning.

Priser

Prisene er i norske kroner og inkluderer MVA (25%).

Forbehold om prisendringer og feil

Vi gjør vårt beste ved å gi så korrekt informasjon om våre produkter. Vi tar uansett forbehold om eventuelle feil i nettbutikken, det være seg feil med priser eller andre forhold som innebærer at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt på våre nettsider.

Oppstår en slik situasjon vil du som kunde få melding om dette, samt informasjon om alternative produkter. Du vil da få mulighet til å akseptere endringene som er angitt eller kansellere bestillingen dersom du ønsker dette.

Fraktpris

Alle ordre blir sendt med Postens Servicepakke/Postens Bedriftspakke (150,-) Hvilken frakttype du vil ha velger du når du går gjennom kjøpsprosessen.

Ved bestilling av varer med vekt over 35 kilo så påløper ekstra fraktkostnader.

For levering utenom fastlands-Norge (Svalbard) så påløper vanlig fraktkostnader.


Levering utenfor Norge

Deluxe Music leverer kun i Norge. (Delivery only in Norway)

For levering til Sverige og Finland henviser vi til Deluxe Music Sverige  Deluxe Music Finland


Fraktmåte

All frakt skjer med Posten/Bring

 
Betalingsvilkår

I Klarna Checkout kan du betale med:
Faktura, Konto, Betalingsutsettelse, Delbetaling og Kort (VISA, MC).
30 dager netto gis kun til offentlige instanser (kommunale, fylkeskommunale eller statlig organisasjoner eller institusjoner
Frakt kommer i tillegg.

 

Levering

Leveringstid

Om leveringstiden blir lengre enn oppgitt ved bestilling, blir du kontaktet via mail.                    

Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling.

Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale.

Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveringsforsinkelser.

 
Dellevering / Rest

Dersom noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den avtalte opprinnelige fraktkostnaden.

 
Avbestilling

Kunden har rett til å avbestille hele eller deler av sin bestilling per e-post, før levering. Med levering menes at kunden har mottatt en del av sin bestilling, alternativt et varsel om at bestillingen er sendt.

 
Transportrisiko

Avsenderen står for transportrisiko, dvs. risiko for at varen skades eller kommer på avveier under transporten. Sender vi en pakke til deg står vi for risikoen. Du står for risikoen ved eventuell retur til oss.

 
Angrerett

Om du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. I henhold til denne loven har du som kunde noen plikter og oppgaver:
• Angrerettloven gjelder kun forbrukerkjøp. Det vil si privatpersoner - ikke firma / næring. (Angrerettloven § 6, punkt e)
• Angreretten gjelder ikke dersom varen(e) ikke kan leveres tilbake i salgbar stand og mengde i original emballasje, og dersom forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (Angrerettloven § 12, punkt a)
• Angreretten kan ikke benyttes for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. (Angrerettloven § 12 siste ledd)
• Returkostnadene betales av forbruker (Angrerettloven § 15 første ledd)

Retur og bytterett gjelder ikke for uavhentede pakker, spesialbestillinger eller spesialtilpassede varer. Samt hygieneutsatte artikler som reflection filters/vindhetter, instrumenter med munnstykke, in-ear propper, headset etc. Heller ikke for lisensbasert software. Returrett gjelder ikke for foretak eller offentlige instanser etter særskilte avtaler.

 
Trekk

Deluxe Music forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Minimumsdebitering ved manglende deler er kr 400,-

 
Slik returnerer du en vare:
Kontakte vår Kundeservice på butikk@dlxmusic.no
Vi sender deg en e-post med all informasjon du trenger for å sende bestillingen i retur til oss.

 
Fyll ut returskjemaet.

Melding om retur skal inneholde følgende informasjon:
•  Navn, fullstendig adresse og telefon.
•  Årsaken til retur og evt. beskrivelse av feil

Ved å gjøre dette hjelper du oss slik at vi kan gi deg bedre og raskere service. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk alltid den originale produktesken og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. pappeske eller lignende fraktemballasje som varen ankom med. Husk derfor å ta vare på all original emballasjen samt esker, særlig de første 14 dagene under din angrerettsperiode. Husk å ta godt vare på kvitteringen og kollinummer!

Deluxe Music tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

 
Reklamasjon

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på en vare med en frist på 2 år (inntil fem år på ting som er ment å vare vesentlig lenger). Du må melde fra med én gang du oppdager en mangel. Hvis du venter for lenge med å klage, kan du miste kravet ditt.
 
Reklamasjonsretten gjelder ikke ved:
• Høyttalerelement der svingspolen er brent eller skadet.
• Feil som har oppstått ved inngrep i apparatet eller ved feilaktig innkobling.
• Fadere, LED/glødelamper og andre slitasjedeler.
• Røykmaskiner der det har blitt stopp pga. kalkavleiringer eller smuss
• CD/DVD-laserhoder som leser dårlig pga. smuss
• Transport- eller reisekostnader
• Profesjonelle brukere dekkes ikke av forbrukerkjøpsloven


Feilekspedering/skade

Deluxe Music besiktiger hver eneste forsendelse før den sendes til deg. Skulle varen allikevel være skadet eller feilekspedert når den ankommer påtar vi oss kostnadsfritt å rette opp feilen.

Klage ved skade

OBS! Det er viktig at du klager på korrekt måte. Ved synlige feil: Klag direkte til sjåføren ved mottak av varen og til Deluxe Musics reklamasjonsavdeling. Emballasjen tar du vare på for eventuell reklamasjon til Posten for transportskade. Ved skjulte feil: Klage sendes til Deluxe Music kundeservice innen 3 dager fra varen ble mottatt.

Ved godkjent reklamasjon

Et produkt som vi har konstatert er feilekspedert eller skadet bytter vi eller tilbakebetaler om ønskelig. Dersom du har bestilt flere varer enn de du returnerer betaler vi dog ikke tilbake fraktkostnadene, om den returnerte varen ikke medførte en høyere fraktavgift. Denne økningen tilbakebetales i så fall ved retur.

Tvist

Tvist om hvorvidt varen er feil eller skadet kan håndteres i Forbrukertvistutvalget (FTU).

Erstatning

Deluxe Music er ikke ansvarlig for å gi erstatning til kjøper ved personskade, skade på eiendom eller annen skade eller tap. Eventuell tvist vedrørende reklamasjon kan håndteres i Forbrukertvistutvalget (FTU).


Feilaktig retur.

Når det gjelder f. eks. feilhåndteringer eller feilinnstilt produkt debiterer våre serviceverksteder undersøkelseskostnadene. Dette gjelder også i de tilfeller hvor det ikke blir funnet feil eller der du har forårsaket skaden selv. Produktgarantien gjelder ikke feil som har oppstått ved, eller etter, egen forandring av produktets funksjon og utseende som ombygging, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet uten skriftlig godkjenning fra Deluxe Music .

 
Øvrig

Etter at en kunde har gjort bestilling har ikke Deluxe Music rett til å endre vilkårene.

 Opplysninger om bestillinger og annen informasjon går via e-post: butikk@dlxmusic.no eller telefon: 22 80 53 00.

 
Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f. eks www.dlxmusic.no til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi anvender oss av begge disse cookie-typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på ikke å akseptere cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren. OBS! Vi bruker aldri cookies for å lagre personlig informasjon om deg.


DLX Music Personværnerklering

Klarna

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du här.
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.