KORG PC-2 Pitchclip2 clip on tuner
Artikkelnummer 1057125Kromatisk stemmeapparat av Clip on-modell
KORG PC-2 Pitchclip2 - Sort stemmeapparat av clip on-modell
Veldig hendig liten kromatisk tuner som du bare klemmer på hodet på instrumentet ditt.
Klipsen har god styrke og en gummiert innside slik at den holder seg sikkert på plass, men uten å etterlate riper eller andre merker på instrumentet ditt. Den enkle og tydelige LED-skjermen er synlig selv i mørket på scenen og er vertikalt forskyvbar avhengig av om du har tuneren foran eller bak på instrumentets hode eller om du er høyre- eller venstrehendt. Pitchclip-2 reagerer lynraskt og har en nøyaktighet på +-1 cent for rask og presis tuning. Den drives av CR2032-batteri (ikke inkludert) som er nok til ca 24 timers bruk.
Perfekt tuner å ha med seg på scenen, i studio eller hjemme i sofaen for å kunne ha full kontroll på stemningen på en enkel måte.
Spesifikasjoner Pitchclip 2:
- Farge: Sort
- Rekkevidde: Chromatic A0 (27,50 Hz) - C8 (4186 Hz)
- Nøyaktighet: +/- 1 cent
- Display: LED
- Størrelse: 52 x 24 x 34 mm
- Vekt: 17g
- Drift: Batteri CR2032 (ikke inkludert)
- Batterilevetid: ca 24 timers drift avhengig av batteritype
- Passer til: Elgitar, El-bass og Akustisk gitar/bass, Ukulele mm.
KORG - Innovasjon siden 60-tallet
Korg ble grunnlagt i Japan på begynnelsen av 60-tallet av Tsutomu Katoh og hans kollega Tadashi Osanai. Selskapet het opprinnelig Keio Electronic Laboratories og flyttet inn i sine første lokaler i 1962. Navnet Keio ble valgt fordi det inneholdt initialene til begge grunnleggernes etternavn. Det var også navnet på jernbanelinjen som gikk rett utenfor vinduet til verkstedet deres.
I 1963 ble Katoh og Osanais første verk, Doncamatic DA-20, introdusert, en elektrisk rytmeboks basert på et system med roterende disker. DA-20 ble fulgt av DA-11, en helelektronisk DoncaMatic-modell.
Et par år senere ble Katoh kontaktet av Fumio Mieda, en ingeniør som ønsket å bygge en ny type orgel. I motsetning til de fleste orgler på den tiden, var Miedas versjon programmerbar. Selv om han selv brukte ordet orgel, hadde Mieda i praksis konstruert en synthesizer. Femti eksemplarer ble produsert og solgt under det nye navnet Korg som var en sammentrekning av navnet Keio og Organ (som du vet er engelsk for orgel).
I løpet av 70-tallet utviklet Korg en rekke synthesizer-modeller som Mini Korg, PE-1000 Polyphonic Ensamble og MS-20. Selskapet begrenset seg ikke bare til ulike synthesizere. I 1975 lanserte de verdens første tuning-enhet i lommeformat, WT-10, et produkt som siden har fått utallige tilhengere.
I 1981 kom PolySix, en synthesizer unik ved at den var både programmerbar, polyfonisk og (kanskje viktigst) så billig at stort sett alle hadde råd til en. Et annet stort utviklingssteg ble tatt i 1988 med Korg M1, en synthesizer som inneholdt realistiske sample-baserte lyder, trommemaskin, sequencer og digital effektenhet, alt kombinert i ett instrument – verdens første arbeidsstasjon, kort sagt.