Drawmer 1976
Artikkelnummer 1060883Stereo Three Band Saturation and Width Processor
Den 1976 3-bands stereosaturation og width-prosessoren er designet for å tilføre karakter, farge og liv til innspillinger og live-lyd i en stil som er typisk for det klassiske utstyret fra 1970-tallet. Den fullstendig analoge saturationen i 1976 gir realismen som plug-ins bare kan håpe å etterligne, og erstatter den harde, sterile digitale lyden med fyldighet, mykhet og varme. Hvorfor etterligne saturation når man kan ha den ekte varen?
Inspirert av de høyt anerkjente saturation og width-funksjonene i vår DC2476 Digital Mastering Processor, er de 3 uavhengige saturation-båndene i 1976 designet for å legge til de behagelige ufullkommenhetene som er så vanlig i klassisk utstyr. Saturation er ideelt for å tilføre fyldighet til musikken din, og ta lyden fra et kaldt, dystert landskap til en varm, lys utsikt.
I tillegg, imidlertid, i motsetning til konvensjonelle saturation-produkter, har 1976 også 3 bånd av stereo width-kontroll for å virkelig fremheve dybden og tilføre ekte tilstedeværelse til miksen din, og alt med et enkelt, men omfattende kontrollsett som gir ekte stereo-operasjon.
Hva er saturation?
Saturation i musikkproduksjon er noe som virkelig kan berike lyden i miksen din ved å legge til en subtil form for forvrengning som gir behagelige harmoniske overtoner. Det stammer fra analoge dager da lydopptak kjørte gjennom ulike maskinvareenheter, hver og en med sitt eget særpreg som ga lyden en behagelig kvalitet som var høyt verdsatt. I dagens digitale tidsalder oppstår ikke disse egenskapene naturlig, noe som gir en altfor ren, steril lyd, med saturation-plugins brukt for å etterligne de manglende egenskapene. 1976 lar deg legge til denne karakteren på en helt analog, naturlig måte. Bruken er imidlertid ikke begrenset til digitale opptak; den vil tilføre nærvær, varme og liv til hvilken som helst lyd, enten det er trommer, vokaler, synths eller annet, digitalt eller Analoge.
Hva med 3 Band Saturation?
Siden 1976 har 3 bånd med uavhengig saturation, kan den utføre fantastiske bragder som enkeltbånd-saturation aldri kunne klare. For eksempel kan den fremheve basslinjen, tilføre nærvær og grynighet uten å forringe den totale balansen i miksen ved å legge til forvrengning i øvre frekvensområder. Eller forbedre vokaler uten å gjøre bassen uklart.
Hvor skal saturation brukes mest?
Saturation kan brukes til å tilføre varme til nesten hvilken som helst lyd, men den kan anvendes mer effektivt på noen lyder enn andre:
Percussion
Trommer er en av de beste lydene for å bruke saturation på. Det kan brukes til å 'lime' hele tromme-bussen sammen, tilføre punch og spenning, gi dem dybde og liv, og legge til harmonier som er behagelige for øret, samtidig som det demper villtransienter og skarphet i høyfrekvensene ved bruk av naturlig komprimering.
Basslinjer
Hvis basslinjen din virker litt flat og livløs, vil den virkelig ha godt av å få noe saturation. Dette vil fremheve grynigheten, gjøre lyden mer skitten og fetere ut. Og vi snakker ikke bare om bassgitar her, bruk den på sinusgenererte basslinjer for å få dem til å høres mer naturlige ut, og få dem til å skinne i miksen.
Synths
Synths har en tendens til å høres for digitale og kliniske ut. Saturation vil bringe dem til live, gjøre dem varmere, mer naturlige og nærmere den analoge lyden de etterligner. Den vil tilføre harmonier og grynighet, og få synthene til å skille seg mer ut i miksen.
Vokaler
Saturation er en av hemmelighetene bak gode vokalopptak. Vokalene dine kan høres gode ut, men saturation vil få dem til å synge (intet ment). Den vil gjøre ethvert vokalopptak fyldigere, spesielt tynne og livløse stemmer, og vil varme opp og dempe harske vokaler ved å subtilt myke opp sibilanten. Ikke overdriv heller, hold harmonisk forvrengning forsiktig, eller det kan ødelegge vokalen helt.
Miks
For alt dets fordeler har digital innspilling et stort ulempe; den høres altfor, vel, digital ut. Den er for skarp, for ren. Saturation kan være nøkkelen her. Den vil legge til harmonisk forvrengning for å tilføre liv og varme i miksen, og hjelpe dine digitale mikser til å høres mer ut som de fra den analoge innspillingsæraen. Bare å sende lyden gjennom en analog enhet vil ha en viss effekt på å varme opp miksen, men å sende den gjennom 1976 vil ta miksen til neste nivå.
Hva med Width?
Uten stereoforsterkning vil miksen ikke skille seg ut av høyttalerne og fange lytteren din. Dette er hvor de 3 båndene i 1976 kan brukes for å forbedre den ekstra dimensjonen, og gjøre miksen fra en flat vegg av lyd til en 3D-immersiv opplevelse. Mikkens stereoelement kan allerede være der, men 1976 gjør det superenkelig å kontrollere disse, utvide og monogisere hvor nødvendig for å oppnå ønsket effekt, og alt bare med de enkle stereokontrollene for lav-, midt- og høytbåndene. En stor fordel med uavhengig width-kontroll for hver av båndene er å la de høye frekvensene spres ut over en bredere lydscene uten å påvirke bassen. Enkelt!
- Powerful 3 Band all Analogue Saturation for å tilføre varme til både digitale og analoge lyder.
- Designet for å tilføre karakter til lyden din som minner om utstyr fra 1970-tallet og fjerne den steriliserte skarpheten digitale innspillinger har.
- Fullt justerbart 3 band Stereo Width gir kontrollert dybde og nærvær i miksen din.
- Fullt variérbart crossover-kontroller mellom bandene gjør at du kan tilpasse innspillinger for ulike grader av uavhengig saturation over hele frekvensspekteret.
- Genuine stereo-operasjon med ett sett kontrollere for begge kanaler.
- Kan opereres i Stereo og Mono.
- Mono-bryteren hjelper med å fremheve problemer i stereo-miksen.
- Indre Low Hum Toroidal Lineær Strømforsyning med Voltage Selector Switch.
- Klassisk Drawmer-kvalitet med robust stålkabinett og aluminiumsfrontpanel.
- Designet og produsert av Drawmer i Storbritannia.